FANDOM

ME
ME2
ME3

Ґети (англ. Geth) - гуманоїдна раса синтетиків, які проживають за вуалью Персея.

Історія Редагувати

ПочатокРедагувати

Ґети були створені близько 300 років до подій гри кваріанцями в якості робочої сили. Вони були розроблені як "Віртуальний інтелект", високотехнологічними, але залишаючись при цьому нерозумними. Так само вони були розроблені таким чином, що коли вони підключені до загальної мережі і при цьому перебували поруч, то їх робота ставала більш ефективною. На жаль, ця особливість стала фатальною для кварианців. Коли один з ґетів-робітників поставив запитання наглядачеві: "Чи є у даної платформи душа?", кварианці зрозуміли, що гети усвідомили себе, і тому кварианці спробували знищити свої творіння. Спроба зазнала невдачі, і між гетами і кварианцями почалася війна.

Підсумок Ранкової ВійниРедагувати

Кварианці програли війну з гетами і залишки їх раси покинули свої світи, ставши кочівниками. Ці події повели за собою ухвалення загальногалактичної заборони на дослідження в галузі ШІ. Багато хто боявся, що, перемігши колишніх господарів, гети спробують захопити всю галактику, але цього не сталося - гети віддали перевагу ізоляції. Всі спроби Ради відновити контакт з гетами не увінчалися успіхом.

Культура Редагувати

Legion Character Shot 2

Ґети затворницькі і скритні. Це відбувається частково через їх синтетичну природу: у них немає потреби взаємодіяти з іншими істотами, тому що вони не поділяють ті ж самі цілі, потреби або інстинкти, як органічні істоти. Гети не турбуються про комфорт, що відображено в їхніх технологіях кораблебудування і конструювання станцій (наприклад, мінімальна сила тяжіння, ефективне використання простору, відсутність атмосфери і систем життєзабезпечення, повна відсутність вікон або оглядових екранів).

Згідно Легіону, ґети фактично не живуть ні на одній з кварианських планет, які вони завоювали, служать просто зверхниками для них. Вони вважають - ефективніше жити на космічних станціях і брати ресурси з астероїдів, хоча вони підтримують мобільні платформи на світах для очищення їх від забруднень, що залишилися після Ранкової війни. Легіон каже, що вони чистять і підтримують колишні кварианські світи з поваги до їх Творців, які померли в конфлікті і підготовляються до можливості їх повернення.

Залежно від контексту, термін "Ґет" може викоритовуватись до індивідуальної програми або мобільної платформи. Органіки завжди іменують кожну мобільну платформу як "Ґет". Однак, ґети не поділяють поняття індивідуальності і думають з точки зору всього колективу.

Психологія Редагувати

Legionpc

Легіон також дає розуміння психології і суспільства ґетів. Психологія гетів абсолютно чужа органікам. Вони не оцінюють індивідуальність, воліючи розділяти всі спогади та думки усіх програм. Це означає, що ґет не може і не хоче приховувати свої думки, навіть ті, які розходяться з нормальними міркуванням для гетів. Легіон використовує термін "ми" замість "я", так як на платформу Легіону завантажено більше тисячі програм.

Що ще більш важливо, обман, маніпуляція і розташування неможливі серед гетів. Ніяке поняття уразливості або приватного життя не існує - ґети абсолютно чесні один з одним у своїх думках і причинах цих думок.

У ґетів немає уряду або лідерів; ґети досягають загальної думки шляхом згоди кожної програми. Навіть у межах самого Легіону, згода має бути досягнуто серед його багатьох програм перш, ніж рішення зможуть бути прийняті. Це відбувається досить швидко через відсутність необхідності виражати думки словами або знаками. Тому органіки називають державу гетів Консенсусом (Згодою).

Єретики Редагувати

GethTemple
Єдині гети, крім платформи Легіону, які взаємодіяли з органікою, є сектою, яку Легіон називає "Єретики". Вони - нечисленна, радикальна група, яка поклоняється технологічно просунутій машинній расі, названої гетами Старі Машини, яких вони розглядають як вершину неорганічного розвитку. Саме ці гети напали на Іден Прайм і Цитадель. Ця група складає приблизно 5% від загальної кількості програм гетів. Згідно Легіону, гети прагнуть залишитися на самоті, щоб "побудувати їх власне майбутнє," і стверджують, що у всіх розумних істот повинна бути здатність до самовизначення, суворо дотримуючись політики неінтервенціонізму щодо справ і розвитку інших рас. Це показує, що гети значно менш ворожі, ніж спочатку вважало галактичне співтовариство.

Єретики збиралися запустити вірус в мережу гетів, який змінював один параметр. Ця помилка змусила б гетів вважати, що поклоніння Старим Машинам - правильний шлях. Якщо Легіону дозволяють приєднатися до команди Шепарда, можна відправитися на Станцію Єретиків у системі Море Ураганів, щоб зупинити вірус. Легіон пропонує використати вірус для перепрограмування єретиків у звичайних гетів або знищити їх, таким чином позбавляючи Женців корисних слуг. Легіон, однак, не може досягти консенсусу серед своїх програм і підпорядковується судженню Шепарда. У кінцевому рахунку, Шепард може або знищити єретиків, або перепрограмувати їх, щоб повернути до решти гетів.

Війська Редагувати

ArmatureLanding

Командер Шепард каже, що гетам легко сидіти в засідці, так як вони не рухаються, не шумлять, навіть не дихають. Їх свобода від потреб, властивих органікам, дозволяє гетам залишати недіючі одиниці в засідці у ключових позиціях на необмежений термін. Їх міцність і нечутливість до болю дозволяють десантуватися безпосередньо на поле битви з великої висоти. Гет може бути щільно упакований, займаючи мінімум місця, хоч в ангарі корабля або ще десь.

Як еквівалент бронетехніки гети використовують спеціалізовані платформи великих розмірів: Колоси, крокуючі танки. Дані платформи конструктивно схожі зі звичайними, що мають гуманоїдну будову, але істотно відрізняються від них компонуванням. Як і звичайні гети, вони можуть бути щільно упаковані, займаючи на диво мало місця для бойових машин такого класу, і вільно десантуватись з повітря.

Гети-єретики використовують технологію Женців, відому як Зуби дракона. Ці пристрої витягують із тіла людини органіку, замінюючи їх синтетичними матеріалами і перетворюючи жертву на хаска.

Коли гети гинуть, то як захисний засіб, вони знищують свої модулі пам'яті. Однак Талі'Зора змогла відновити частину прихованих даних дезактивованого гета, використовуючі свої знання.

Флот гетів, не зв'язаний Фаріксенською угодою, має майже стільки ж дредноутів, скільки й турианський. Крім того, гети, усвідомлюючи загрозу Женців і не будучи скутими ні згаданою угодою, ні характерними для рас Цитаделі проблемами економічного, соціального або бюрократичного характеру, до початку вторгнення Женців в 2186 зуміли побудувати і ввести в лад унікальний "супердредноут" колосальних розмірів і вогневої потужності, здатний поодинці на рівних битися із женцем класу "Володар".

Всі платформи гетів, навіть призначені для мирних робіт, несуть кінетичні щити і зброю. Теж саме можна сказати і про флот гетів.

Враховуючи те, що гети являють собою практично єдиний розум, у них відсутні комерційні відносини та фінансова система. Тому чисельність кораблів і платформ, їх озброєння та оснащення обмежені лише розрахунком потрібної кількості, завданнями та виробничими потужностями, але не питаннями фінансування. З урахуванням того, що робочі платформи не потребують не тільки зарплати, але й навіть відпочинку, а крім того, здатні працювати в умовах, смертельно небезпечних для органічних істот без будь-якого додаткової захисту, гети можуть нарощувати розмір флоту, в разі прийняття рішення, з величезною швидкістю, оснащуючи його за останнім словом техніки.

Різновиди мобільних платформРедагувати

Гети - програмні сутності, тому для існування їм достатньо сервера, підключеного до загальної мережі, однак для активних дій, у тому числі для бойових операцій, гети завантажують свої програми для управління мобільними платформами. При цьому, ймовірно, якщо мобільна платформа виходить з ладу, самі програми з великою ймовірністю не гинуть, маючи локальну копію на сервері або по можливості передаючись на доступні сервера. Всі мобільні платформи гетів пристосовані для бойових дій, на одну піхотну платформу встановлюється зазвичай від 100 до 1000 програм. Відмінності платформ обумовлені технологічними функціями і завданнями того чи іншого характеру.

  • Ґет-привид - малий робот, призначений для стеження, саботажу і знищення піхоти в режимі снайпера. Слабкі щити компенсуються можливістю швидкого і скритного переміщення. Використовує перешкоди радару і перевантаження щитів при нападі. Також відомий ґет-сапер, що відрізняється від гета-привида кольором (білий з темними кінцівками) і слабкими щитами і бронею.
  • Ґет-боєць і ґет-солдат - базова бойова конструкція, основа піхотних військ гетів. Слабкі щити, мала броня і стандартне озброєння, а також невелика кількість встановлених програм змушують їх триматися невеликими групами. Уразливі до гранат і біотики.
  • Ґет-снайпер - озброєний гвинтівкою, здатною вражати на дальніх дистанціях. Глушити радар, працює на відстані.
  • Ґет-мисливець - диверсант армії гетів. Тактичне маскування дозволяє мисливцеві непомітно пробратися на потрібну позицію. Озброєний плазмовим дробовиком гетів.
  • Десантний корабель ґетів - стандартний транспорт гетів.
  • Підривник ґетів - ударна одиниця гетів. Повільно летить підривник, здатний блискавично прискоритися і висипати ряд гранат на оперативників. У ближньому бою використовує високовольтний шокер.
  • Турель ґетів - є встановлюваною стаціонарною зброєю. Забезпечує прикриття прайма та інших гетів. Прайм здатний розгортати свої турелі за лінією укріплень, тим самим сильно відволікаючі увагу супротивників.
  • Знаряддя ґетів - нерухома, міцна і потужна турель. Зустрічається в Mass Effect 2, на планеті Дайте.
  • Штурмовий дрон ґетів - призначений для підтримки наземних сил, ширяючий в повітрі дрон.
  • Ракетний дрон ґетів - небезпечний дрон, що використовується для підтримки союзних сил або оборони ключових позицій.
  • Ремонтний дрон ґетів - лагодить пошкоджених союзників і сам себе. Озброєний.
  • Ґет-ракетник - крім ракетної установки володіє імпульсної гвинтівкою. Має два рівні щитів, які може перезаряджати. Небезпечний для транспортних засобів, перебуваючі в укритті.
  • Ґет-вогнеметник - елітний боєць гетів. Рухливий, захищений кінетичним щитом і бронею. Озброєний вогнеметом М-451 "Смерч".
  • Руйнівник гетів - є одним з найнебезпечніших супротивників завдяки швидкості, важкої атаки ближнього бою, а також сильним щитам. Озброєний імпульсним дробовиком гетів.
  • Джаггернаут ґетів - важка бойова платформа гетів, легко впізнавана по яскраво-червоному кольору броні, а також "оку". Він озброєний імпульсною гвинтівкою, яка стріляє подібно вмінню "розправа".
  • Прайм - озброєний важким кулеметом М-76, здатний формувати бойового дрона. Володіє двома рівнями щитів і важко. бронею. Значно підвищує ефективність гетів, що знаходяться поруч. Встановлено близько 1000 програм.
  • Крокуючий танк ґетів - легкий танк, здатний запускати ракетні снаряди, володіє щитами ефекту маси.
  • Колос - важкий, крокуючий танк гетів. Озброєний кулеметами, ракетницею. Важка броня. Можливість саморемонтування. Зустрічається в Mass Effect, в Mass Effect 2 єдина машина виявлена ​​і знищена на Хестромі.
  • Платформа Легіон - унікальна розвідувальна мобільна платформа гетів, схожа за конструкцією з гетом-солдатом, але має велику обчислювальну потужність і оснащена 1183 програмами, створена гетами для переміщень за межами Вуалі Персея та взаємодії з органіками. Характерна риса - рухливі пластини на "голові". Саме на цій платформі вперше проявилися нетипові для гетів переваги і мотивації, які самі гети виявилися не в змозі пояснити.

ЗагибельРедагувати

Раса гетів може загинути під час Битви за Раннох, якщо Шепард завадить Легіону завантажити код Женця. Якщо ж об'єднати гетів з кварианцями, або знищити останніх, то гети можуть бути повністю знищеними при виборі Червоної кінцівки (Знищення).

Пристрій Редагувати

Особливістю гетів є унікальний розподілений розум. Поодинці вони проявляють лише рудиментарні тваринні інстинкти, але в міру збільшення їх числа і зменшення відстані між ними, розумові здібності кожного гета помітно зростають. Перебуваючі в групах, вони здатні міркувати, аналізувати ситуацію і використовувати тактику, як будь-яка органічна раса. Гети знаходяться в режимі постійного обміну інформацією один з одним. Також відомо, що всі гети мають спільні спогади. Вся інформація, коли-небудь отримана гетами в процесі свого існування, зберігається на орбітальних станціях або інших добре захищених базах.

У Mass Effect 3 у капітана є можливість ціною життя Легіона зробити всіх гетів повністю самостійними створіннями, здатними мислити самостійно і без допомоги інших платформ, що знаходяться поруч. Це відбувається за рахунок об'єднання десяти програм гетів в одну за допомогою коду Женців. Таким чином, кожен гет стає незалежним ШІ.

Контрольовані території Редагувати

Гети мешкають в далекій частині рукава Персея, за межами, які перебувають поза законом систем Термінус. Між їх системою і системами Термінус розташована туманність Вуаль Персея, що складається з газу і пилу.

Цікаві фактиРедагувати

  • Першим за зброю взялася велика сільськогосподарська платформа, щоб захистити більш дрібного домашнього гета.
  • До того, як гети почали чинити супротив, їх поведінка була схожа на поведінку дитини, яка щиро не розуміє причин покарання з боку батьків.
  • Ґет в перекладі з Хельської - "слуга народу".
  • У Mass Effect 3, в DLC для мультиплеєра Відродження гети є однією з декількох іграбельних рас в кооперативному режимі.
  • За словами Легіону, гети давно почали готуватися до прибуття Женців.
  • У фільмі "Червона планета" фігурує робот AMEE зовні схожий на гета.
  • Анатомія більшості гетів схожа з анатомією кварианців-творців.
  • Гети багатьом нагадують расу Дреджі з фільму "Титан: Після загибелі Землі"

В іграхРедагувати

Mass EffectРедагувати

У грі Mass Effect ґети є головними супротивниками. Об'єднавшись з Сареном і Володаром, вони допомагають поверненню Женців.

Mass Effect 2Редагувати

У ME2 ми зустрічаємо гетів тільки в трьох основних завданнях і декількох додаткових місіях з вербування, лояльності Талі і в місії на лояльність Легіону, в завданнях Неминуче зіткнення і погодні аномалії. Також, в DLC "Проект Повелитель" ВІ захоплює контроль над платформами з розбитого корабля гетів.

Mass Effect 3Редагувати

У Mass Effect 3 кварианці здійснюють напад на гетів, з метою повернути під контроль свою рідну планету - Раннох, однак в цей же час гети вдаються до допомоги Женців. Капітан змушений відключити гетів від зв'язку з женцем, і в процесі краще пізнає історію війни кварианців і гетів: з'ясує, що війна сталася виключно з вини кварианців, самі ж гети були проти неї, і навіть деякі кварианці виступили на боці своїх створінь і були вбиті родичами як зрадники.

У підсумку Шепард може укласти мир між гетами і кварианцями, тим самим повернувши расі вигнанців їхню батьківщину. Гети будуть допомагати своїм творцям відроджувати "Дім", і навіть зможуть створити умови для швидкого відновлення імунітету кварианців, щоб костюми стали для них даниною традиціям, а не життєвою необхідністю.

Якщо ж мир між расами неможливий або небажаний, Шепард повинен вибрати, кого врятувати. При виборі сторони кварианців, гети будуть повністю знищені флотом кварианців.

Галерея Редагувати

ME1 Орден доблесного легіону

Раси

ME1 Орден доблесного легіону

Раси Ради Цитаделі АзаріЛюдиСаларіанціТуріанці
Інші раси БатаріанціВолусиВорчаГанариҐетиДреллиЕлкориЗбирачіКваріанціКроґаниРахніРелойЯгиВіртуальна цивілізація «Корабля-привида»
Стародавні раси АртенніДенсорінЖаЖа'тілЖенціЗберігачіЗейофиІнусаннонІстоти світлаЛевіафаниОравориПротеаниТой'ханТоріанин