Фэндом

Mass Effect Wiki

Хронологія

3823статті у
цій вікі
Добавить новую страницу
Коментарі0 Поделиться

Вся хронологія [1] вказана в класичному європейському літочисленню відповідно с григоріанським календарем. [2] Першим роком Нашої Ери (н.е.) прийнятий гіпотетичний перший рік від народження Христа, всі роки до нього відбувалися до Нашої Ери. Літочислення до Нашої Ери інвертоване, у записі вони позначаються "до н.е.".

Галактичний Стандартний Календар Редагувати

Нульовим роком в Галактичному Стандартному літочисленню, прийнятому на Цитаделі, є рік заснування Ради Цитаделі і початку Ери Цитаделі - 500 рік до н. е. в людському літочислення. Дати за цим календарем прийнято позначати абревіатурою "ГС". Позначення років до 0 ГС достовірно невідомо.

Стандартний галактичний рік (як описано в книзі Дрю Карпишина "Відкриття") - середній проміжок часу між роками азарі, саларианців і турианців - всього в 1,09 разів довше, ніж на Землі.

Галактичний Стандарт 20-ти годинна Доба Редагувати

Кожна година ділиться на сто хвилин, що складаються з ста секунд. Причому кожна секунда приблизно вдвічі коротше секунди, звичної для людини. У результаті виходить, що стандартна двадцатичасова галактична доба приблизно на п'ятнадцять відсотків довше двадцяти чотирьох годин, відлічуваних по земному стандарту.

Теранський Стандарт 24-ох годинна Доба Редагувати

Стандарт тимчасового циклу, визначається по земному Всесвітньо Координованому Часу (UTC [3]), яка в кінці двадцятого століття змінила застарілу систему прив'язки до Грінвічського меридіану (в добі 24 години, в годині 60 хвилин, в хвилині 60 секунд).

Часи до Ради (1,000,000,000 років до н. е. - 500 рік до н. е.) Редагувати

~ Більш 1,000,000,000 років до н. е. Редагувати

  • Левіафани керують Галактикою і є найрозвиненішою расою на той момент. Інші органічні раси поклоняються Левіафанам, як богам. Левіафани домінують в Галактиці, поневолюючи все нові зустрінуті ними розумні раси, і захищають їх, отримуючи данину. Левіафани вважають себе першою і єдиною верховної расою в Галактиці.
  • Після виявлення того, що підвладні їм раси створюють інші синтетичні раси, які послідовно і люто повстають, Левіафани створюють Каталізатор (Штучний інтелект), завданням якого був пошук способу навічно убезпечити органічне життя. ШІ створює армію слуг для збору генетичної інформації по всій Галактиці.
  • Каталізатор приходить до рішення, що найкращим виходом є знищення розумних рас (як органіків, так і синтетиків) та переробка їх в Женців. Першою переробленої расою виявилися самі Левіафани, за образом і технологіям яких Каталізатор створює Провісника.
  • Деяким Левіафанам вдається врятуватися, і вони не втручаючись, спостерігають за циклами.
  • Женці створюють мережу Мас-ретрансляторів, щоб збільшити ефективність циклів, що дозволило галактичним цивілізаціям розвиватися швидше і більш послідовно між жнивами. А також створюють Цитадель, яка є частиною Каталізатора.

~ 1,000,000,000 років до н. е. Редагувати

~ 37,000,000 років до н. е. Редагувати

  • Представники невідомої раси за допомогою прискорювача маси зробили постріл у Женця близько планети Мнемозина. Снаряд пробив Женця наскрізь, вивівши його з ладу, і продовжив свій рух через космос, зрештою, вразивши планету Клендагон, що призвело до утворення місцевої геологічної особливості, відомої як Великий розлом.

~ 40,000,000 - 20,000,000 років до н. е. Редагувати

  • В системі Шварцшильд (Ета Хотинга) проживали представники невідомої раси, що вийшла в космос. Можливо, це вони знищили Женця. Зараз на планетах системи видно сліди орбітального бомбардування. Була в системі Шварцшильд рідна планета цієї раси або колонії визначити неможливо.

~ 2,700,000 років до н. е. Редагувати

  • На планеті Каркоза (скупчення Німб, система Агаіу) невідома цивілізація будує величезні міста.

~ 1,800,000 років до н. е. Редагувати

  • У гравітаційний колодязь газового гіганта Егіда затягнуте зовнішнє тіло діаметром понад 200 кілометрів, падіння якого викинуло на орбіту достатньо матеріалу, щоб утворити кільце. Якби цього не сталося, то дане тіло, можливо, врізалося б у Тризуб що належить зараз Альянсу.

~ 1,000,000 років до н. е. Редагувати

  • Астероїд стикається з планетою Райсарис, що призводить до утворення на ній кратера Терийну. Ядро астероїда містило нульовий елемент, який як і раніше залишається близько до поверхні Райсариса.

~ 810,000 років до н. е. Редагувати

  • На Берегале відбувається найпотужніше виверження величезного вулкана. Магма вивергається на тисячі кілометрів, залишаючи багатокілометрові кратери. Викидаємої речовини вистачило б на створення континенту. Наступне подібне виверження відбудеться в найближчі десять тисячоліть

~ 500,000 років до н. е. Редагувати

  • Кільком десяткам супутників планети Фаркроту, розташованої в системі Хань туманності Сигма Близнюків, був відданий  вигляд представників інопланетної раси членистоногих, що до сих пір невідомі  вченим Простору Цитаделі.

~ 398,000 років до н. е. Редагувати

  • На планету Кайло обрушується легендарний метеоритний дощ, в результаті якого утворюється безліч кратерів.

~ 298,000 років до н. е. Редагувати

  • В системі Зелена процвітала стародавня раса артені, представники якої проживали на планеті Гелиме до тих пір, поки не були знищені під час невідомих подій, коли вся складна форма життя на планеті вимерла. Вони також підтримували свою присутність на інших планетах в системі, включаючи Ефо, де виявлені сліди стародавнього орбітального бомбардування, і Гелон, який, можливо, використовувався для видобутку гелію-3.

~ 125,000 років до н. е. Редагувати

  • Близько планети Айнгана відбулися бої між древніми расами Той'хан і Інусанон, в результаті чого планета покрита уламками сотень космічних кораблів. Нульовий елемент, викинутий в атмосферу із зруйнованих мас-ядер корабельних двигунів, привів до зникнення багатьох місцевих видів тварин, а також розвитку у тих, що вижили біотичних умінь.

~ 68,000 років до н. е. Редагувати

  • Протеани здійснюють космічні польоти і, вивчивши руїни вимерлою раси Інусанон, виявляють технологію ефекту маси. Вони продовжують розвивати на просторах Галактики свою цивілізацію зі столицею в Цитаделі, що пов'язано мережую ретрансляторів маси.
  • Протеани стикаються з ворожою расою штучних інтелектів, яка наражає на небезпеку їх існування. Щоб протистояти цій загрозі, протеани агресивно включають багато інші вишедших в космос рас органіків в свою імперію. Імперія протеан в змозі протистояти машинам у конфлікті.

~ 48,000 років до н. е.:Загибель протеан. Редагувати

  • Імперія протеан руйнується з прибуттям Женців через Цитадель. Хоча протеани дізналися про існування Женців, вивчаючи руїни попередніх цивілізацій, і почали готуватися, тим не менш, вони були захоплені зненацька. Протягом кількох наступних століть протеани борються з Женцями за кожну систему, кожну планету і кожне місто, але цього недостатньо. Женці методично винищує залишки протеан і залишають Галактику в очікуванні наступного циклу.

13 000 років до н. е. Редагувати

  • Утворилася турианська цивілізація.

~ 6000 років до н. е. Редагувати

  • Прагнучи запобігти свою загибель від неминучого вибуху сонця, інопланетна раса будує космічний корабель, керований штучним інтелектом і обладнаний суперкомп'ютерами, що містять віртуальний світ, в який близько мільярда інопланетян передають свою свідомість. Космічний корабель починає подорож по Галактиці, яке триває впродовж наступних 8000 років.

1900 рік до н. е. Редагувати

  • Рідна планета кроганів Тучанка увійшла в ядерний вік. Глобальний конфлікт, в якому застосовувалася зброя масового ураження, призвів до ядерної зими, наслідком якої стали зупинка розвитку і повернення цивілізації кроганів до стадії існування воюючих розколотих племен.

1800 рік до н. е. Редагувати

  • З-за вибуху наднової ретранслятор маси Мю, ведучий до Простору Пангеї, зміщується і втрачається в новоствореній газовії туманності на багато століть. Пізніше його виявляють рахні.

580 рік до н. е. Редагувати

  • Після того як азарі, базуючись на технології протеан, відкрили для себе можливість подорожей у космосі зі сверхсветовою швидкістю, вони починають досліджувати мережу ретрансляторів маси, і в кінцевому рахунку виявляють величезну космічну станцію Цитадель, що оточена безліччю ретрансляторів.

520 рік до н. е. Редагувати

  • Саларианці знаходять Цитадель і зустрічаються з азарі, між расами зав'язуються дипломатичні відносини. Дослідження Цитаделі тривають спільно.

505 рік до н. е. Редагувати

  • Заснована колонія азарі на Лусії.

Ера Ради - Ранній період (500 рік до н. е . - 1 рік н. е..) Редагувати

500 рік до н. е. Редагувати

  • Утворено Раду Цитаделі. Азарі і саларианці разом заселяють Цитадель і затверджують її як центр галактичної спільноти, на чолі з Радою. Цей рік також відомий як 0 ГС - початок Стандартного Галактичного літочислення.

500 рік до н. е. - 300 рік до н. е. Редагувати

  • На початку VI століття до н. е. турианці втягнені в громадянську війну між власними колоніями. Найбільш ізольовані колонії на межі простору турианців, у яких процвітала ксенофобія, починають воювати один з одним. Після декількох років боротьби Турианська ієрархія втручається і вирішує розбіжності. Незважаючи на те, що мир був відновлений, ворожнеча між турианськими колоніями зберігається протягом багатьох десятиліть.
  • Початок спільної галактичної експансії расами Цитаделі і формування дипломатичної політики Ради Цитаделі.
  • Саларианський Союз розсекречує дані про свій над секретний підрозділ - Лігу Єднання, після чого її бійці зникають, а пізніше мстять, вбиваючи всіх членів кабінету уряду Союзу. У відповідь на цю акцію, знищити членів Ліги висилають кращих агенти саларианської Групи Особливого Реагування. Їм вдається знайти і вбити 12 з 13 представників Ліги.

473 рік до н. е. Редагувати

  • Заснована колонія азарі на Лесусе.

430 до н. е. Редагувати

381 рік до н. е. Редагувати

  • Після освоєння сверхсветової швидкості починається Велика експансія волусів. Вони знаходять кілька планет, придатних для створення колоній і безліч планет з корисними копалинами.
  • Перший контакт з волусами. З часом Рада Цитаделі доручає волусам скласти Закон про єдину банківську систему, який встановлює стандартну галактичну валюту, відому як "кредит", і пов'язує всі галактичні економічні системи.

200 рік до н. е. Редагувати

  • Рада Цитаделі удостоює волусів честі бути першою расою,що відкрила постійне посольство на Цитаделі як асоційований член Президії, але не надає їм місця в Раді.

200 рік до н. е. - 1 рік н. е. Редагувати

  • Перший контакт з батарианцями. Приблизно через століття після цього вони відкривають посольство на Цитаделі.
  • Азарі потрапляють в зоряну систему елкорів, допомагають їм знайти і активувати найближчий ретранслятор. Протягом часу, рівного "тривалості життя елкора", ця раса налагоджує торговельні та економічні відносини з Цитаделлю і відкриває своє посольство.
  • Перший контакт з ханарами і кварианцями. Обидві раси пізніше відкривають посольства на Цитаделі.

Ера Ради - Війна і Повстання (1 рік н. е. - 900 рік н. е.) Редагувати

1 рік н. е. Редагувати

  • Експедиція c Цитаделі, яка скористалася нещодавно виявленим ретранслятором, стикається з рахні — вороже налаштованою високорозвиненою расою подорожуючих в космосі комах, пов'язаних колективним розумом. Робляться спроби переговорів з рахні, але вони провалюються, так як Рада не може зв'язатися з королевами рахні, які живуть під землею на своїх токсичних планетах. Починається війна.

80 рік Редагувати

  • Тривають Рахнійскі Війни. Саларианці виявляють расу кроганів, розвивають їх культуру, вчать їх користуватися сучасними технологіями з тим, щоб закликати їх на війну. Крогани стають асоційованим членом Президії і виступають на стороні рас Цитаделі в якості солдатів у війні з рахні. Здатних вижити в суворих умовах рахнійськіх світів, крогани починають стратегію викорінення їх королев і яєць.

80 рік — 300 рік Редагувати

  • Крогани здобувають перемогу за перемогою і видворяють рахні з простору Цитаделі на рідну планету.

300 рік Редагувати

  • Рахні, залишилися лише на своїй рідній планеті, і відмовлялися припинити війну, після чого крогани вторгаються в їх рідній світ, Суен, і повністю знищують расу.

Примітки Редагувати

Випадкова вікі