Fandom

Mass Effect Wiki

Раси

3822статті у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share
ME.png
PL.png
ME2.png
ME2 PRC CP 12.png
ME3.png
ME3 PRC DARKHORSECOMIC.png
ME3 MP.png
MEI.png
MEG.png
ME Эволюция Логотип.png
ME Открытие Логотип.png
ME Родина Логотип.png
ME Вторжение Логотип.png
ME Тот, кто лучше всех смеется Логотип.png
ME Искупление Логотип.png
ME Восхождение Логотип.png
ME Возмездие Логотип.png
ME Расследование Логотип.png
ME Обман Логотип.png
ME Осуждение Логотип.png
ME Invasion Логотип.png
ME Основание Логотип.png
ME Вечность навсегда Логотип.png
Раса — загальна назва для розумних та маючих власну цивілізацію істот, що населяють Всесвіт. Риси, що характеризують різні раси, часто з'являються як результат тривалої еволюції та адаптації до різних умов зовнішнього середовища протягом багатьох поколінь. Деякі з рас можуть мати спільне потомство, але переважна більшість несумісні один з одним.

Відомо про досить велику кількості рас, що населяють Чумацький Шлях. В існуючих на даний момент джерелах інформації згадані далеко не всі. В галактичному співтоваристві прийнято розділяти всі раси на кілька основних груп згідно з політико-астрографічними і фізіологічними ознаками. Поведінка, психологія, державність і структура соціуму деяких рас чужі, а іноді і глибоко незрозумілі людям. Також, говорячи про раси, прийнято відзначати доступність та потенціал їх біотичних здібностей.

Видовий поділ Редагувати

При поділі рас за фізіологічними, видовими ознаками існує дві основні категорії:

  • Органічні раси:
    • Гуманоїдні раси - дуже близькі до людей за фізіологічними ознаками, деякі з них генетично і/або ментально сумісні, тобто можуть мати спільне потомство.
    • Негуманоїдні раси - людьми прийнято виділяти види, приблизно відповідні земним біологічним класам, наприклад інсектоїди (комахоподібні), рептилоїди (ящероподібні) і рослинні форми життя. Також для органічних істот зберігається класична система таксономії [1].
  • Неорганічні раси - являють собою енергетичні, не засновані на вуглеці і штучно створені без застосування біотехнологій форми життя.
    • Також окремо виділяють штучно створені синтетичні раси. Вони можуть мати різну структуру і сильно відрізнятися один від одного, об'єднує їх лише те, що вони створені штучно, як машини, і не мають можливості статевого розмноження.

Внутрішній поділ Редагувати

Деякі органічні раси, також як і люди, мають свої внутрішні етноси, а отже, свої внутрішні політичні та культурні формування. Практично всі раси фізіологічно діляться на декілька полів, деякі також мають свої субраси [2].

Раси Цитаделі Редагувати

Расами Цитаделі є цивілізації, що мають постійне посольство на самій станції Цитадель і живуть в просторі Цитаделі. Фактично це основний за величиною, силою та впливом альянс у Галактиці в XXII столітті. Представництво раси на Цитаделі дає масу переваг, таких як захист, торговельні та наукові контакти і підтримка союзників, але є і цілий ряд обмежень, що стосуються експансії раси, власних збройних сил і т.д., які можуть бути накладені Радою Цитаделі. Список рас Цитаделі періодично змінюється в силу того, що одні раси відкривають свої посольства, а інші, навпаки, за тією чи іншою причиною відкликають їх.

Зображення Назва Короткий опис
133.png
Азарі Одностатева гуманоїдна раса з розвиненими телепатичними і вродженими біотичними здібностями. Саме вони виявили Цитадель і разом з саларианцями заснували Раду Цитаделі.
452.png
Саларіанці Раса теплокровних амфібій, найбільш технологічно розвинена в галактиці. Саларианці все роблять дуже швидко (говорять, думають і т. д). Через прискорений метаболізм термін життя зазвичай обмежується 40 роками. Саларианці входять до Ради Цитаделі.
453.png
Туріанці Гуманоїдна раса, яка сталася від птахів (ймовірно, близьких до рептилій). Досвідчені, холоднокровні бійці, якими править суворий кодекс честі і дисципліни. Є третьою расою Ради Цитаделі і має найсильніший флот серед рас Цитаделі. Перша зустріч з людьми обернулася збройним конфліктом між Людьми і Турианцями, відомим як Війна Першого Контакту.
451.png
Люди Раса, яка є більш розвиненою версією сучасного людства. Вийшли в Галактику порівняно нещодавно в результаті величезного технологічного стрибка після виявлення складу технологій протеан на Марсі. Вважаються самої агресивної расою після кроґанів і ворка.
450.png
Волуси Гуманоїдна низькоросла раса, яка перебуває під протекторатом Турианскої Ієрархії в обмін на захист і стабільність. Є відмінними підприємцями і авторами основ галактичної економіки.
454.png
Ганари Медузоподібна водна раса. Ханари живуть в теократичному [3] суспільстві і поклоняються протеанам. Із-за релігійності, а також соціальних особливостей у ханарів часто виникають проблеми з спілкуванням з іншими расами, які не розуміють правил та манер поведінки ханарів. Справжні імена ханарів майже ніхто не знає.
455.png
Елкори Негуманоїдна раса фізично дуже сильних істот. Це пов'язано з сильною гравітацією на їх рідній планеті. Елкори все роблять дуже довго і розмірено. Основний спосіб їх спілкування — передача феромонів, при спілкуванні з іншими расами елкори передають свої емоції і інтонацію словами.

Раси поза Цитаделі Редагувати

До цієї групи відносять цивілізації, які з тих чи інших причин не мають посольства на Цитаделі. Деякі з них, незважаючи на свою формальну свободу і незалежність, все ж залежні від Цитаделі та Ради, інші ж не мають жодних постійних контактів з галактичним спільнотою, та й не прагнуть їх роздобути. Серед них є і вибрали добровільну ізоляцію, і не мають як такої єдиної влади, здатної представити свою цивілізацію в цілому, і ті, хто просто знаходиться дуже далеко від простору Цитаделі. Деякі з цих рас раніше мали представництва в Цитаделі, але з тих чи інших причин вони були згорнуті.

Зображення Назва Короткий опис
Батаріанці.png
Батаріанці Четирёхглазая раса гуманоїдів, чия соціальна структура дуже схожа на людську, але при цьому в їх суспільстві домінують кримінальні синдикати. Є основними політичними суперниками людського Альянсу. У 2171 у зв'язку з низкою сутичок з людьми і появою їх посольства на Цитаделі вони відкликали своє представництво.
494.png
Ворча Агресивна раса з низьким рівнем розвитку. Мають дуже високою швидкістю метаболізму, через що їх вік не перевищує 20 років.
Legion Character Shot 2.png
Ґети Раса синтетичних розумних істот, створених більше 300 років тому кваріанци | кваріанцамі для виконання обов'язків робітників і солдатів. У певний момент гети відмовилися підкорятися господарям, в результаті чого почалася Ранкова війна. Здобувши перемогу над творцями, гети пішли в самоізоляцію, всі спроби контакту з ними увінчалися невдачею.
477.png
Дрелли Раса гуманоїдних розумних рептилій, які були врятовані з їх вмираючої рідної планети ханарамі. Найменша раса в галактиці і наймолодший мешканець Цитаделі.
Reaper.jpg
Женці Стародавня штучна раса, з'являється кожні 50 000 років, щоб збирати «урожай» з розумної органічного життя. Між «жнивами» перебувають у сплячці в міжгалактичному просторі, чекаючи сигнал на пробудження, коли рівень розумного життя в галактиці досягне потрібної величини. Женці - це назва, дана цієї раси протеанамі, самоназва ж невідомо.
Races Keeper.png
Зберігачі Інсектоідна раса, що мешкає тільки на Цитаделі і обслуговує станцію. Про походження зберігачів достовірної інформації немає. Існує теорія, що хранителі є біороботами - або штучно вирощеним видом, або адаптованої і перепрограмованої творцями Цитаделі стародавньою цивілізацією. Ніяк не контактують з іншими мешканцями Цитаделі.
Collector.jpg
Збирачі Раса гуманоїдів, що з'являється час від часу в вивченої частини Галактики. «Колекціонери» - це не самоназва раси, воно було дано їм за їх основну діяльність. Представники раси вимінюють деякі свої технології на різні речі. Відомі випадки, коли Колекціонери хотіли отримати живих особин різних рас. Ні самоназва, ні мети цієї раси не відомі. Є протеанамі, що зазнали впливу Женців. Основна база знаходиться на виході з ретранслятора Омега - 4, в центрі галактики, що пояснює чому їх базу не могли довго виявити, і чому ніхто не вижив після переходу через ретранслятор.
Races Quarian.png
Кваріанці Раса гуманоїдів-кочівників, поневіряються по Галактиці. Близько 3-х століть тому кваріанци були однією з найрозвиненіших рас, мали свої планети і були представлені на Цитаделі. Після повстання гетів вони були вигнані зі своїх світів, а більша частина представників раси була знищена. До 22 століттю від кваріанцев залишилося лише кілька кочівних флотів, які майже всюди є небажаними гостями.
Krogan.jpg
Кроґани Крупні прямоходячі рептилоїди, найбільш войовнича раса з усіх відомих. В свій час вони входили до переліку рас Цитаделі, близько 2000 років тому саме кроґаны допомогли перемогти рахні, які могли знищити все галактичне суспільство. Пізніше відбувся конфлікт все між самими кроґанами та расами Цитаделі, під час якого проти них використували генофаг, винахід саларіанських вчених, який піддав більшість населения мутації (лише одна дитина із тисячи народжується живою).
Races Leviathan.png Левіафани Древня, перша домінуюча раса галактики, що з'явилася більш 1,000,000,000 років тому. Левіафани контролювали інші малі органічні раси, які поклонялися їм, як богам. Левіафани також створили Каталізатора, який вирішив переробити Левіафанів в Провісника, проте деякі Левіафани спаслися і спостерігають за іншими расами галактики.
Races Placeholder.png Релой Релой є наймолодшою расою галактичного співтовариства. Вони запустили свій перший орбітальний телескоп з поверхні рідної планети Турвесс в 2184, який незабаром виявив крейсер азари "Азедес", що чергує в системі. Так відбувся перший контакт релой з однією з рас Цитаделі
Yahg.png
Яги

Яги - розумна раса гуманоїдів з планети Парнак, відомі своїм жорстоким і агресивним характером. Неперевершені хижаки, яги мають відмінну сприйнятливістю і психічної пристосовуваністю. Знайдені Радою Цитаделі в 2125 ГС були не допущені в простір Цитаделі, після вбивства мирної делегації, спрямованої до них.

Зниклі раси Редагувати

До цієї категорії відносять раси, живі представники яких за загальними відомостями на даний історичний момент відсутні. Крім знищених вже в еру Ради Цитаделі Рахні, дослідниками Галактики було виявлено досить багато свідчень існування стародавніх цивілізацій, найбільш молодою, відомою та вивченою з яких є протеани. У побуті розумні види, що існували до протеан, нерідко називають Предпротеанамі. Деякі з цих рас були знищені в кровопролитних війнах (причому не тільки зі Жнецями), деякі вимерли самі, а інші просто зникли з невідомих причин, залишивши про себе лише крихти інформації або поодинокі артефакти.

Зображення Назва Короткий опис
Ґеліме.PNG
Артенні Раса, що існувала близько 298 тыс. років до н.е. на планеті Геліме в системі Зелена.
Армені.png
Зейофи Давня раса, єдиним фактом існування якої є колосальне кладовище на планеті Армені в системе Кносс.
Інусаннонська статуя.jpg
Інусаннон Давня раса, яка існувала близько 127 тыс. лет до н.е. Спочатку її помилково вважали протеанами.
Протеани.png
Протеани Домінуюча раса минулого Циклу, яка таємниче зникла близько 48 тысяч років до н.е. Як технологічно та эволюционно була вельми развинута. Вважається, что, якби протеани не залишили безліч артефактів, більшість галактичних рас ніколи б не вийшли за кордони своїх зоряних систем. В третій частині гри Шепард виявляє одного з протеан в стазисному саркофазі.
немає фото Істоти світла Мифічні істоти, які були створені в далекій давнині для боротьби з Женцями.
немає фото Той'хан Давня раса, що існувала близько 127 тыс. років до н.е.
Торіанин.png
Торіанин Офіційна назва «Вид 37». Рослинна форма життя, яка за допомогою своїх спор здатна підкоряти тіла органіків. Ця істота давніша за протеан, и весь цей час залишалось непоміченим, слідкуючи та вивчаючи, що відбувається навколо. Наразі відомо про існування лише однієї особини, яка була знищена на Феросі. Чи був він єдиним в своєму роді, чи останнім представником загиблого виду, або, десь ще живуть інші – науці невідомо.
Рахні.jpg
Рахні Інсектоїдна раса, яка загрожувала расам Цитаделі в 1 тисячолітті н.е., та зрештою була переможена та винищена кроґанами приблизно в 300 році н.е. На час першої частини серії в живих є лише одна королева-матка (в науковому комплексі Вершина 15 на Новіерії). Подальша доля виду залежить від рішення командера Шепард(а).
Жоаб.jpg
Цивілізація з Жоаба Назва раси невідома. Залишки цивілізації були знайдені на планеті Жоаб в системі Енох.
Етаміс.jpg
Цивілізація з Етамису Назва раси невідома. Залишки цивілізації були виявлені на планеті Етаміс в системі Шварцшильд. Існувала близько 20-40 млн. років до н.е.
немає фото Оравори Оравори були давньою космичною расою, яка існувала в часи протеан. Вони планували колонізувати рідний сівт азарі – Тесію, та отримати контроль над її величезними ресурсами, але в протеани були на азарі далекосяжні плани, тож вони зупинили загарбників. Ця подія згодом увійшла в міфологію азарі, як війна богів, коли богиня Атаме підняла свій меч супроти ревнивих богів, які погрожували азарі. Оравори також воювали против раси денсорин, однак подробиці войни невідомі.
немає фото Денсорін Раса протеанського циклу, знищена Женцями. Були відомі тим, що їх наукова думка вийшла за межи розуміння навіть протеан.
немає фото Жа Раса протеанського циклк. Жили на помираючий планеті, тож для виживання були змушені використовувати імплантати для підсилення розумових здібностей. Це в кінцевому рахунку призвело до перетворення на підконтрольних штучному разуму синтетических створінь – жа'тіл. Когда Женці захопили жа'тіл, ті винищили всіх жа.
немає фото Жа'тіл Синтетики, з'явилися в результаті маніпуляції штучним інтелектом з генетичним матеріалом жа. Були поневолені Женцями та використані для винищення жа. Згодом їх знищили протеани, які підірвали рідну зірку жа.
немає фото Ендуроми Раса протеанського циклу.
нет фото Вандомари Раса протеанського циклу, была поневолена ендуроми.
немає фото Синрили Раса протеанського циклк. Стверджували, що знайшли шлях досягнення вічного миру, але были винищені дитакурами.
немає фото Дитакури Раса протеанського циклк. Знищили синрилов, відмовившись від їх шляху вічного миру.
немає фото Туломориани Раса протеанського циклу.
немає фото Ванкшери Раса протеанського циклу.
Покинутий Жнець.png
Імшаї Раса, що жила більш ніж 37 млн. років до н.е. та послужила джерелом материалу, з якого був створений Жнець, якого виявили на орбиті планети Мнемозіна.

Згадується в репліках доктора Чандана.

Галактика Андромеда Редагувати

Зображення Назва Короткий опис
Kett.jpg
Кэтт Тубільна раса в галактиці Андромеди.
Remnants.png
Ремнанти Колись могутня і таємнича інопланетна раса, технології якої є ключовими для завоювання всього доступного регіону галактики Андромеди.

Цікаві факти Редагувати

  • Можна помітити, що серед гуманоїдних рас поточного циклу домінуючою рисою є трипалість – лише люди, азарі, батарианці та дрелли є п'ятипалими (та й то в останніх середній та безіменний пальці зрощені), інші ж: туріанці, саларіанці, кроґани, кваріанці, ворча, волуси, яги, елкори, синтетики-ґети, навіть вимерлі протеани та виведені від них Збирачі — трипалі.
  • З огляду на слова протеаніна Явіка в попередньому циклі більшість розумних видів мали дві пари очей. З цього можна припустити, що батаріанці давніші за більшість рас поточного циклу, хоч і пережили попередні Жнива завдяки своєї нерозвиненості.

Примітки Редагувати

Випадкова вікі